Valio Eesti 2016. aasta käive tegi mullusega võrreldes 8,8% suuruse hüppe, jõudes aasta lõpuks 93,3 miljoni tasemele.
Valio tegevdirektori Maido Solovjovi sõnul on kasvu taga toodete hea käekäik Baltikumi turul ning Forte juustu suur menu eksporditurgudel. „Lisaks tõime mullu turule Alma Kreeka jogurti, mis võeti nii meil kui mujal väga positiivselt vastu. Head hoogu näitas ka PROfeel sarjauuenduste müük ning teised uudistooted on samuti leidnud palju positiivset vastukaja,“ rääkis Solovjov.
Ühtekokku varus Valio 2016. aastal Eesti farmidest üle 180 tuhande tonni toorpiima, mille eest tasuti keskmiselt 245,26 eurot tonni kohta.
Solovjovi sõnul teenis ettevõte eelmisel aastal 2015. aastaga võrreldes viiendiku võrra tagasihoidlikuma kasumi. „Kuna toorme hinnad tõusid kiiremas tempos kui hinnad poelettidel, kujunes kasumlikkus mõnevõrra mullusest väiksemaks. Samas peame ka 3,65 miljoni suurust kasumit piisavalt tubliks tulemuseks, et rahule jääda,“ kinnitas Solovjov.
Tema sõnul investeerib Valio igal aastal ligikaudu 4 protsenti käibest uutesse arengutesse ja masinapargi uuendamisse.
„Ka sel aastal panustasime oma tehastesse ühtekokku neli miljonit eurot, millest suurima osa moodustas Võru Juustutööstusesse hangitud Viola sulajuustu katel ning pakkeliin,“ sõnas Valio tegevdirektor.
Valio Eesti on üks suurimaid kohalikke piimatööstusettevõtteid. Peamiselt Kesk- ja Lõuna-Eesti farmide toorpiimast valmistatud Valio Eesti tooteid leiab ka Lätist, Leedust, Itaaliast, Rootsist ja Ameerika Ühendriikidest. Rohkem kui 460 töötajaga Valio Eesti on juhtivaid kohalikke toorpiima kokkuostjaid, piimatoodete, sh juustude, eksportijaid ning Võru ja Laeva üks suurimaid tööandjaid. Ettevõtte tootevalikust leiab igapäevaseid, aga ka funktsionaalseid piimatooteid, mille aluseks on Valio rahvusvahelise kontserni teaduslikud uuringud ja uued tootmismeetodid. Valios läbi viidud teadustööd on hinnatud ka Nobeli preemiaga.
Lisainformatsioon:
Krista Kalbin
Valio Eesti AS
Turundusdirektor
628 5708 krista.kalbin[A]valio.ee