Valio Eesti on 2016. aasta esimese üheksa kuuga tõstnud oma ekspordimahtu ligi 9% ning ennekõike on selle taga märkimisväärne aktiivsuse kasv Läti ja Leedu turgudel.
Valio Eesti müügidirektori Mai Liivamäe sõnul moodustavad kaubavedu Lätt ja Leetu pea poole koguekspordist. „Oleme hoogustanud müügitegevust lähiriikides, kus meie viimased uudistooted on saanud väga sooja vastuvõtu osaliseks. Tänu sellele on meie ekspordimaht Lätti ja Leetu eelmise aasta esimese üheksa kuuga võrreldes kasvanud 26%,“ rääkis Liivamägi.
Tema sõnul mängib kõigil eksporditurgudel hetkel olulist rolli asjaolu, et tänavused hinnad on mullustele märkimisväärselt alla jäänud. „Seetõttu ei ole ekspordikäive mahuga samas tempos edenenud, kasvades 9 kuuga mullusega võrreldes 6%. Esimesed positiivsed signaalid on aga pööranud piimatoodete hinnad kasvule, mida on eriti hästi näha vadaku puhul, mille hind on aasta alguse madalseisuga võrreldes kolm korda tõusnud,“ lisas ta.
Valio Eesti ekspordidirektor Elar Olliku sõnul on suure mahuhüppe teinud ka Valio toodete eksport Kreekasse, kuhu on tänavu esimese kolme kvartaliga eksporditud 2015. aasta sama perioodiga võrreldes 66% rohkem. Samuti on Valio saavutanud edu Belgias, kuhu on tänavu müüdud kuus korda rohkem toodangut kui möödunud aastal, ning Maltal, kus müük on kasvanud mullusega võrreldes kolm korda.
„Lisaks on Valio ekspordi sihtriikide hulka väga hea turuna kerkinud Poola, kuhu Valio suutis pääseda turule Premium kategooria juustudega,“ rääkis Elar Ollik.
Kui üldjuhul on kaugematel turgudel jogurtiga logistilistel põhjustel väga keeruline läbi lüüa, siis erandiks on saanud siinkohal Alma Muah! jogurt, mis on sisenenud esimestesse jaekettidesse Prantsusmaal. „Euroopa suurimate gurmaanide ostukorvi jõudmine on meie jaoks teedrajav uuendus. Kogused on täna küll veel marginaalsed, aga potentsiaal on siiski märkimisväärne,“ kinnitas Ollik.