2017. aastal hüppeliselt kasvanud toorpiima hind ning suurenenud tootmismahud kasvatasid Valio Eesti käibe 116 miljoni euro tasemeni, mida on 24% enam võrreldes 2016. aastaga.
Valio Eesti tegevdirektori Maido Solovjovi kinnitusel aitasid heade tulemuste saavutamisele kaasa Valio toodete kasvav nõudlus Eesti tarbijate seas ning müügiedu eksporditurgudel.
„Panime möödunud aastal palju rõhku nii olemasolevate toodete müügi toetamisele kui ka uute kõrge lisandväärtusega piimatoodete arendamisele. Mullu jõudsid turule näiteks Valio Viola sulajuustusari ja Alma kõikuva rasvaprotsendiga täispiim, mis mõlemad on võitnud juba tuhandete tarbijate südamed. Eksporditurgudel on aga jätkuvalt superstaarirollis meie Forte juust,“ kinnitas Solovjov.
Tema sõnul puhusid möödunud aastal piimasektoris soodsad tuuled, mis kasvatasid toorpiima hinda ning andsid hoogu ka toorpiima tootmise kasvule. Valio tarnis 2017. aastal oma partneritelt ligikaudu 200 tuhat tonni toorpiima ning maksis selle eest turu keskmisest kõrgemat hinda.
„Maksime toorpiima eest 20 miljonit eurot rohkem kui 2016. aastal, kuid kogu see hinnatõus meie toodete lõpphinnas siiski ei väljendunud. Sellele vaatamata õnnestus meil teenida 2016. aastaga samas suurusjärgus ehk ligi 3,7 miljoni euro suurune kasum. Oleme sellise kasumlikkusega rahul, sest see aitab meil jätkata head arengut,“ sõnas Solovjov.
Valio Eesti juhi kinnitusel on ettevõtte stabiilse kasvu aluseks olnud iga-aastased investeeringud uutesse tootmisliinidesse ning muudesse uuendustesse, mis võimaldavad kasvatada tootmismahte.
„2017. aastal tegime 25% rohkem investeeringuid kui aasta varem – 4,9 miljonini küündinud investeeringuprojektid tõid Võru juustutehasesse sulatatud juustu katla ja pakkeliini, laiendasid veelgi Laeva Meierei tehast ning vähendasid materjalikulusid meie lõpptoodetele,“ loetles Solovjov.
Tema sõnul jätkab ettevõte samades suurusjärkudes investeeringutega ka käesoleval aastal, et pakkuda nii koduturu kui ka välisturgude tarbijatele uusi kvaliteetseid ja piimatoodete tarbimist hoogustavaid tooteid.