Valio Laeva Meierei sai 5,6 miljoni euro suuruse investeeringu tulemusel tehaselaienduse, kuhu hangitud kodujuustuliin võimaldab toota senisega võrreldes topelt koguse kodujuustu, enam kui kaks korda väiksema veekuluga.
„1142 m2 suurune laiendus kasvatas meie tehase kogupindala enam kui kümnendiku võrra ehk ligi 12,4 tuhande ruutmeetri suuruseks. Uude tootmishoonesse paigaldatud kodujuustuliin on täisautomaatne ning vahetab välja senised 1991. aastal Soome emafirmas kasutusele võetud ja 2003. aastal meile jõudnud seadmed. Uus kodujuustuliin võimaldab tagada kõrgema ja stabiilsema kvaliteedi, laiendada uute pakenditega senist tootevalikut. Samuti on võimalik senist tootmismahtu kahekordistada. Mahu ja kvaliteedi kõrval oli Laeva meierei kodujuustuliini hankimisel oluliseks kriteeriumiks ka tootmise ökonoomsus, mis on tähtis nii kulude kokkuhoiu kui ka keskkonnamõjude seisukohalt,“ sõnas Valio Eesti tegevdirektor Maido Solovjov.
Solovjovi sõnul kasutab iga uus masin eelmisega võrreldes vähem elektrienergiat, kuid Valio kodujuustuliin vähendab ka oluliselt veekulu. Kui senine liin kasutas ühe tonni kodujuustutera tootmiseks 12,5 tonni vett, siis uue liiniga väheneb veekulu enam kui kaks korda. „Uue liini võimsuseks on ca 2000 tonni kodujuustu aastas ning uue liiniga hoiame kokku üle 12 000 tonni vett ehk 21 päeva tehase toorvee vajaduse,“ selgitas Solovjov.
Uue liini käivitamisega laieneb ka senine kodujuustude valik. Spordisõpradele lisandub tootevalikusse kõrge valgusisaldusega PROfeel kodujuust 200 grammises pakendis. Uuenduse on läbinud ka hapukoorega kodujuustu retsept ning tooteseeria, kuhu lisandub esmakordselt suurem, poolekilone perepakend.
Laeva meierei värske kodujuustuhoone ehitustööd kestsid ühtekokku ligi kaheksa kuud ning maksid 1,9 miljonit eurot. Uue liini hankimise ja käivitamisega seotud investeeringud ulatusid 3,7 miljoni euroni.
„Oleme võtnud eesmärgiks investeerida igal aastal umbes 5% käibest Laeva ja Võru tehase olulistesse arendusprojektidesse, et kaasajastada hooneid ja tootmisliine, luua võimalusi uute kõrge lisandväärtusega toodete väljatöötamiseks ning tõsta meie konkurentsivõimet koduturul ja väljaspool Eestit,“ lisas Solovjov.