5/20/2025

Alma kohuke pälvis mulluse toiduturu edukaima uustulnuka tiitli

Eelmise aasta septembris turule toodud Alma vanilli kohuke osutus turu-uuringufirma NielsenIQ andmetel aasta edukaimaks uustulnukaks kogu Eesti toiduaineturul. Nelja kuuga tõusis Valio Eesti toodetav kohuke üheteistkümne tootjaga turul oma müükidega teisele kohale, seejuures mitte üksnes teistelt turuosa võttes, vaid kogu Eesti kohukeste tarbimist kasvatades.

Turu-uuringufirma NIQ toob igal aastal esile Baltimaade kiirelt liikuvate tarbekaupade sektori silmapaistvamad tooteinnovatsioonid, mis on pälvinud tarbijate tähelepanu ja näidanud turul parimaid tulemusi. 2024. aasta ülevaate põhjal krooniti Alma vanilli kohuke edukaimaks uueks tooteks Eestis nii üldises toidukategoorias kui ka piimatoodete segmendis.

“Kohe pärast turule tulekut saime tarbijatelt selge kinnituse, et olime välja tulnud õige tootega. Seda peegeldasid ka tulemused – juba nelja kuuga saavutasime müügimahu poolest turul teise koha,“ kommenteeris Valio Eesti turundus- ja tootearendusdirektor Nele Jõemaa. Tema sõnul valmistuti uue kohukese lansseerimiseks mitu aastat, kuna kohukeste turul valitseb tihe konkurents. 2024. aastal kasvas kohukeste kategooria Eestis võrreldes eelmise aastaga ligi kümnendiku ning Jõemaa sõnul püsib Alma uute kohukeste menukus jätkuvalt kõrge. „Oleme tänulikud, et Alma kohuke on saanud kodumaisel turul nii sooja vastuvõtu,“ lisas Jõemaa.

Alma kohuke jõudis poelettidele 2024. aasta septembris. Uue toote investeering ulatus 2 miljoni euroni, millest üle poole kulus Laeva tehasesse kohukese tootmisliini rajamiseks. Valio Eesti, mis alustas tegevust 1992. aastal, on üks Eesti suurimaid piimatööstusi. Ettevõtte tootmisüksused asuvad Tartumaal Valmaotsa külas ja Võrus. Aastas toodab Valio ligi 300 erinevat piima- ja juustutoodet. Võru juustutööstus on ühtlasi üks suurimaid tööandjaid piirkonnas, andes tööd ligi 180 inimesele.