Kiired ja kasulikud suupisted

Paljud toitumisspetsialistid soovitavad korraldada oma igapäevase söömismustri järgnevalt: kolm söögikorda ja väikesed suupisted nende vahel. Toidukordadevahelised suupisted väldivad ülesöömist, kuid ei lase näljatundel tekkida. Pealegi on tegemist hea variandiga juhul, kui mõõdukaks ja korralikuks lõunaks või õhtusöögiks ei ole aega. Vältida tuleks siiski maiustusi, küpsiseid, kiirtoitu ja muid mitte kõige kasulikemaid suupisteid -̶  nendele on tervislikumaid alternatiive.

Puuviljad
Neid on kerge kodust kaasa võtta või kauplustest kiiresti osta, kui nälg peaks näpistama. Õun, apelsin, paar banaani, tassitäis marju -̶  need ei täida mitte ainult kiiresti kõhtu, vaid annavad organismile ka vajalikke vitamiine ja mineraalaineid.
Puuviljast koosnev suupiste sobib kõige paremini päeva esimesse poolde.

Köögiviljad
Viilutatud või tükeldatud porgandid, kurgid, seller ja muud köögiviljad on krõmpsud, puhtad ja kasulikud suupisted: nendega saab kiirelt nälga kustutada igas olukorras. Maitse andmiseks võib köögiviljatükid kasta maitseainega segatud lahja hapukoore või maitsestamata jogurti sisse (näiteks sobib selleks ideaalselt Valio Gefilus maitsestamata jogurt). Kaste aitab organismil köögiviljades sisalduvaid vitamiine paremini omastada.


Pähklid
Pähklid, eriti kreeka pähklid, on ühed kõige toitaineterikkamad toiduained: nendes sisaldub rikkalikult valku, polüküllastumata rasvhappeid ja erinevaid vitamiine. Peotäis pähkleid on kaloririkas suupiste, mis annab organismile kõik vajaminevad toitained. Muuseas, toitumisspetsialistid soovitavad vananedes, kui rakkude kasvuprotsess aeglustub, oma toidus pähklikogust suurendada.

Kasulikud võileivad
Võileivad pakuvad lõpmatul hulgal eksperimenteerimisvõimalusi: valida saab mis tahes leibade ja täidiste vahel. Siiski on parem vorstisai kõrvale jätta -̶  eelistage täisteraleiba, mis on kiudainerikas ja täidab kõhtu, tagab täiskõhutunde pikaks ajaks ning aitab seedimist soodustada. Lisaks sellele on leib hea niinimetatud komplekssüsivesikute allikas, mis imenduvad aeglaselt ja annavad meile energiat pikkadeks tundideks.
Valides tervisliku võileiva valmistamiseks leiva, on parem valida ka looduslikud täidised: suurepärased salatilehed, õhukesed köögiviljaviilud (tomatid, avokaado, sibul, kurk), grillitud köögiviljad, grillitud seened, aedoad jms. Rikkaliku kreemja maitse jaoks lisage võileivale juustu: Valio sortimendist leiab palju variante, mida sobib erinevate koostisainetega kombineerida. Neil, kellel on raskem oma "ideaalset" võileiba luua, soovitame katsetada näiteks kanawrapi.

Piimatooted
Jogurt, hapupiim, keefir, kohupiim, kodujuust jms ei kustuta mitte ainult kiiresti nälga, vaid soodustavad ka olulisel määral seedimist, mis omakorda parandab oluliselt immuunsüsteemi tööd. Figuuri jälgivatel inimestel tuleks valida madala rasvasisaldusega tooted: näiteks Alma Light jogurt, mida iseloomustab madal rasvasisaldus ning mis ei sisalda säilitusaineid.